Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Ο Συνηγόρος του Παιδιού για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying)

O Συνήγορος του Πολίτη, με την ιδιότητά του ως Συνήγορος του Παιδιού, βασισμένος στην εμπειρία του από το σύνολο των υποθέσεων που έχει διερευνήσει, τη συνεργασία του με εκπαιδευτικούς, την ακρόαση των απόψεων των μαθητών και την επικοινωνία του με γονείς, κάνει μία σειρά προτάσεων με σκοπό την πρόληψη και την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού που έχουν αυξημένη βαρύτητα και αξίζουν να τύχουν ιδιαίτερης προσοχής από όλους όσους με οποιονδήποτε τρόπο σχετίζονται με την Εκπαίδευση -γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

  • διαρκή συνεργασία γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών
  • συνεργασία του σχολείου με υπηρεσίες της κοινότητας και εξειδικευμένους επαγγελματίες ψυχικής υγείας
  • συστηματική επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την ορθή αναγνώριση και διαχείριση τέτοιων περιστατικών
  • προώθηση της ενεργής συμμετοχής των μαθητών στη σχολική ζωή, στην επεξεργασία και εφαρμογή κοινά αποδεκτών σχολικών κανόνων και στην ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων
  • προώθηση μεθόδων διαμεσολαβητικής παρέμβασης και συμμετοχικών δραστηριοτήτων, ώστε να καλλιεργηθεί στην τάξη, στο σχολείο και γενικότερα στη ζωή των παιδιών κλίμα αλληλοκατανόησης, αλληλοσεβασμού, συμφιλίωσης, αποδοχής του διαφορετικού και κοινής δέσμευσης για αποφυγή κάθε μορφής βίας, διακρίσεων και παραβιάσεων δικαιωμάτων
  • δράσεις ευαισθητοποίησης και βιωματικής εκπαίδευσης σχετικά με την προάσπιση και τον σεβασμό των δικαιωμάτων, τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό
  • πρωτοβουλίες ώστε οι σύγχρονες μορφές εκφοβισμού, όπως o ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyber-bullying), να τύχουν συστηματικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης, προκρίνοντας την ενημέρωση, τον διάλογο και την παιδαγωγική τους διαχείριση.
Οι προτάσεις του Συνηγόρου του Παιδιού βασίζονται στις εξής επισημάνσεις του:
  • Tο φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού ανάμεσα σε μαθητές απαιτεί ειδική παιδαγωγική αντιμετώπιση.
  • Ωστόσο επιβαρύνεται από τις δημόσιες, συχνά υπερβολικές, αναφορές που προξενούν ανησυχία στους γονείς και τους ωθούν να προσφεύγουν σε ποινικούς ή άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
  • Σε αρκετές περιπτώσεις, οι γονείς αντί να εξαντλήσουν τις προσπάθειες συμπαράστασης και υποστήριξης των παιδιών τους, που υφίσταντο επιθετικές – προσβλητικές συμπεριφορές από συμμαθητές τους, ή να ζητήσουν τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και άλλων αρμόδιων παραγόντων της σχολικής κοινότητας για την επίλυση των προβλημάτων, στράφηκαν με διάφορους τρόπους κατά της διοίκησης του σχολείου, κατά εκπαιδευτικών, άλλων γονέων ή ακόμη και κατά των ίδιων των παιδιών που αναφέρονταν ως θύτες (πχ προσέφυγαν στη δικαιοσύνη, ζήτησαν άμεσα τον πειθαρχικό έλεγχο εκπαιδευτικών ή την απομάκρυνση μαθητών από το σχολείο τους κ.α).
  • Στην ανησυχία των γονέων συνέβαλε και η έλλειψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την καλύτερη διαχείριση εντάσεων, επιθετικών συμπεριφορών και πιθανών προβλημάτων στις οικογένειες των μαθητών.
  • Ενδεικτική παρέμβαση της Αρχής σε περιστατικό σχολικού εκφοβισμού μπορείτε να δείτε στη Σύνοψη διαμεσολάβησης.

Πηγή αρχικού άρθρου:
esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάθε καλοπροαίρετο σχόλιο είναι καλοδεχούμενο και λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από το διαχειριστή του ιστολογίου.

Related Posts Plugin for WordPress, ...